jennyfathers

Dagarna som gått.

Kategori: Vardagslivet

Onsdag:

En dag med massa fixande.
Först blev det att fixa håret, samma färg som innan men bort med utväxten.
Passade även på att fixa ögonbrynen när jag ändå var igång.
Dom blev både färgade och nopprade.
Inte helt nöjd men så är det ju alltid.
Dom ändrar ju form för varje vecka typ.

Sen blev det rensing.
Började med tros, bh och strump lådorna.
Slängde en massa grejer.
Kim kom även på besök.
Alltid roligt.
Så vi fortsatta med resten av kläderna.
Nästan lite tomt i garderoberna nu.
Känns skönt att allt är ordning och reda iallafall, för nu har jag lagt alla baslinnen i en låda sommar klänningar i en annan osv.
Allt är dessutom vikt så nu ser man vad man har, får försöka att hålla det så bara.
Jag brukar ju inte vara så bra på det.
Slängde ganska mycket men Kim fick med sig en hel del också.
Tror hon gick härifrån med 2 fulla påsar med kläder och 1 par skor.
Nu är det bara dom vanliga lådorna som är kvar.
Dom är typ fulla med gamla scheman och tidningar.
Massa skit som ska bort.

Sen tog vi sällskap till vagnen.
Jag åkte in till stan för att möta upp mina arbetskamrater.
Blev en show/musikal.
Har aldrig varit på något sånt innan.
Roligt och mycket bra fast obekväma stolar så man fick lite ont efter ett tag.
Sen kom världens bästa pappa och hämtade mig.
Åkte hem till min älskade säng.


Tisdag:

Gick upp tidigt för att göra mig i ordning.
En heldag med shopping blev det.
En tripp med familjen till älskade Ullared.
Fast jag kan säga att det är inte alls lika roligt när man nyligen varit där.
Sen så va det ganska mycket folk också men det brukar det ju vara men nu va det extra mycket.
Folk är idioter och tanterna som tryckte en i röven med kundvagnen för att du ville fortare fram.
Man blev lite irriterad.
Shoppade faktiskt inte speciellt mycket.
Förvånande!
Var ju där för ca 2 månader sen och den gången köpte jag allt jag behövde så denna gången köpte jag mest julklappar.

Efter Ullared åkte vi hem till min bror i Onsala för att hälsa på lilla Julia.
Hon vägde mycket när hon föddes så jag hade en bild i huvudet att hon skulle vara rätt så stor så fick typ en chock när jag så henne.
Så himla liten och söt.



Bara 6 dagar gammal.



En riktig gullunge är hon.
Så himla små söta fingrar och tår.
Tänk att man varit så liten själv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: