jennyfathers

En riktig latmask!

Kategori: Vardagslivet


Fixade naglarna idag.
Fan va dom såg ut efter helgen, helt förstörda.
Jag hade lite svårt för att bestämma färg.
Hade planerat att välja mörkrosa glitter men sen blev ja lite osäker.
Såg en jättefin turkos/grön färg och en silvrig.
Medans hon filade bort mina gamla naglar så funderade jag.
Har redan haft turkosa så ja ville testa något nytt och ja tänkte att det kan vara fint att ha den silvriga färgen till jul och nyår så det blev den rosa.
Jätte nöjd blev jag och nästa gång får det bli den silvriga helt enkelt.
Det jag gillade med den va att den inte va helt silvrig utan vissa glitterkorn glimmrade i olika färger.

Sen träffade jag Issa och Sophia en stund och åt lite sushi.
När jag kom hem så somnade jag framför tv.
Blir alltid så grinig när jag vaknar.
Jag ville åka till affären men pappa orkade inte skjutsa mig.
Dags att skaffa eget körkort kanske!?!

Jag är så jävla lat!
Fattar inte varför jag inte bara skaffar det jävla körkortet.
Är så lat att jag blir sur på mig själv.
Har ju kört med bilskolan och allt har gått jätte bra.
Jag gjorde halkan i Januari och va nästan klar med körningen, bara teorin kvar.
Orkade inte plugga så det kändes så onödigt att hålla på och ta massa lektioner bara för att dra ut på tiden.
Jag slutade köra i Januari och i början av hösten så började jag igen.
Kände att det va dags och jag passade på att byta körlärare också, tyckte inte om den andra.
Kör med Göran nu, hur bra som helst är han.
Fast egentligen så kör jag inte nu heller.
Det har blivit likadant som i vintras.
Började plugga lite smått och tog lektioner och det gick jättebra.
Nästan klar men körningen bara några små saker att gå igenom.
Dom sa att om ja klarar bilskolan teoriprov så bokar dom uppkörningen.
Satte mig på bilskolan och gjorde några prov.
Jag klarade bara del 1 av 4, blev sur och gav upp.
Har inte varit på bilskolan sedan dess.

Bilskolan undrade vart jag tagit vägen och ringde mig.
Dom frågade vart jag höll hus och Göran va lite orolig och undrade om det hade hänt något.
Tyckte det va synd att jag slutade eftersom allt gick så bra.
Jag berättade att jag hade problem med pluggandet men dom bad mig komma dit så skulle dom hjälpa mig.
Kom igen nu, du klarar detta och så får ditt körkort till jul.
Så söta dom är..
Man undrar ju varför ja inte bara gör det.
Har ju hur mycket tid som helst nu när jag jobbar så lite.
Vet inte ens själv varför men ja bara drar ut på det hela tiden.
Hade ju varit hur skönt som helst att ha körkortet nu i vinter så kan man hitta på massa skoj istället för att ligga hemma i vinterdepression.
Måste börja plugga lite hemma också och övningsköra med mamma.
Jätte längesen jag körde nu.
Så nästa vecka ska jag (latmasken) försöka ta mig till bilskolan.
Fan va glada dom kommer bli att se mig, haha!

   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: