jennyfathers

snö, snö och ännu mera snö...

Kategori: Vardagslivet

Detta helvete har nog inget slut.
Mer snö hela tiden och ännu mer ska det komma.
Det är ju fan kaos ute nu.

Det blev en tur in till stan idag iallafall för att träffa jobbcoachen.
Frågade innan hur lång tid det brukar ta och dom sa att normalt 1 timma skulle jag räkna med.
Kom dit och va klar efter 15 minuter.
Vad ska jag där och göra egentligen?
Okej, ganska bra är det la för jag ska få hjälp med mitt cv, personligt brev och hur jag ska presentera och bete mig på arbetsintervju.
Men mycket mer än så är det inte och vanligtvis träffas man 1 gång i veckan i 3 månaders tid.
Får väl se vad vi ska fylla ut mina möten med, fick ju en liten läxa som vi ska gå igenom nästa gång.

När mötet va slut gick jag lite i stan en stund och så rinde mobilen, tittade och såg att det va Justyna som ringde.
Hon va också inne i stan för hon hade 3 timmars håltimma.
Mötte upp henne på en lunch och träffade Issa en stund också, stackaren fick inte ta rast så hann ju inte prata så mycket med henne.
Sen hoppade jag på vagnen vidare till majorna för att plugga lite på bilskolan.
Fick 67 av 70 på första provet, grymt bra är jag :)
Klarade ett par stycken men fick 2 stycken med bara 59 poäng och på bilskolans datorer så är gränsen för godkänt 63.
Bokade även in en körlektion på fredag.
Spännande för det va ett par månader sen jag körde med dom.

Har hunnit med en hel del idag för efter bilskolan åkte jag till markland och mötte Anki.
Tog vagnen och åkte till frölunda en stund.
Hittade såklart massa fint jag ville ha men nu har jag bara 15kr på kontot.
Har inte varit såhär fattig sen jag gick i skolan tror jag.
Känns riktigt jobbigt för lönen kommer inte förrens om 2 veckor men som tur är så är ju Kim skyldig mig lite pengar, så kanske klarar mig ändå.
Hade ju hittat en jättefin väska på Gina som jag ville ha men när jag skulle köpa den så va den slut, frågade om den skulle komma in igen och det skulle den, vecka 5 trodde dom.
Va inne och frågade efter den idag igen och den hade kommit men det va något fel på spännet så dom fick inte sälja dom.
Sån jävla otur men dom trodde dom skulle komma tillbaka i mars igen men orkar fan inte vänta så länge.
Så bjöd Anki mig på mat med men ska såklart bjuda igen när jag fått mina pengar.
Blev en tripp till Sun hawaii också, aldrig mera säger jag bara.
Hemskt att behöva vara ute i detta väder men som tur är så har jag världens bästa mamma som hämtade upp mig när jag var klar på solariet och snart har jag ju mitt egna hemma så slipper alla dessa jobbiga resor.

Nu är ju Paradise Hotel slut.
Vad ska man nu kolla på?
Får hoppas på att Desperate housewives, Grey's Anatomy och One tree hill börjar snart.
Tråkigt när man inte har några program att följa längre.
Vill att det ska komma nya avsnitt av The hill och The city också, hur länge ska man behöva vänta egentligen..

Nu är det dags att göra sig i ordning för sängen.
Imorgon är det dags att jobba igen.
Får hoppas att vagnarna går som dom ska men för säkerhetsskull ska jag gå hemifrån lite tidigare.

Sov så gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: