jennyfathers

SNÖSTORM !

Kategori: Vardagslivet

Fy vilket jävla helvete jag hade igår.
Värsta dagen på länge och jag var inte speciellt glad över att jag skulle jobba.
Visste ju att det alltid är förseningar och sånt när det snöat mycket så jag bestämde att jag skulle gå hemifrån tidigare.
Gick hemifrån 11:30 och jag skulle börja jobba klockan 13:00 men tänkte att det va bäst att vara ute i god tid.
Hade ingen god mat hemma så jag planerade att äta min frukost i stan istället.

När jag kom fram till hållplatsen var det ungefär 5 minuter kvar tills vagnen skulle gå.
Helt dött va det ute tills 2 tanter kom in i hållplatsen och gjorde mig sällskap.
Dom skulle åka in till stan för att handla nya gardiner.
Vem går frivilligt ut i detta väder?

När det gått en kvart eller nåt så undrar vi såklart vart i helvete vagnen är.
Sen lägger en av tanterna märke till att spåren är helt igentäckta.
Såg ut som det inte hade gått någon vagn överhuvetaget, likadant såg det ut på andra sidan.
Vi väntade en stund till för det blåste ju så mycket så det kanske bara hade blåst igen sen förra vagnen kört förbi.
Sen så hade dom inte ropat ut något i högtalarna som dom brukar göra när det har hänt något.

Jag var ju tvungen att ta mig till stan på något sätt så jag tänkte att det va lika bra att försöka ta sig till Kungssten för där går det ju fler vagnar och bussar.
Det va det värsta jag gjort.
Började traska mot kungssten i snöstormen.
Gick dessutom i motvind utan varken vantar eller mössa och inte hade jag någon vinterjacka heller, snarare en höst/vår jacka.
Tog ca 30 minuter att komma fram och inte hade dom plogat gångbanan heller.
En gång och aldrig mer!

När jag väl va framme vid Kungssten ser jag att 9:an står där, springer fram och frågar nätr hon ska åka.
Vagnens framskärn hade åkt av och hamnat under så hon skulle bli stillastående tills det va löst.
Gick fram till skärmen för att titta när bussarna ska gå och ser att 91:an till Brunnsparken går om 1 minut.
Ser att det står en buss där uppe så jag och tanterna skyndar oss upp för trappan men bussen hinner åka.
Så jävla irriterande!
Nästa buss till stan skulle inte gå förrens om 30 minuter.
Jag frös så jävls mycket att jag inte hade någon känsel kvar i kroppen så jag hoppade på nästa buss och åkte till Frölunda Torg istället.
Till slut kom det en vagn och jag va äntligen på väg in till stan, men självklart gick typ den vagnen sönder så vi blev stillastående en stund men jag kom iallafall in till stan.

2 timmar och 15 minuter tog det mig att komma fram till jobbet.

Låter inte lika hemskt när man berättar men detta var nog det värsta jag har varit med om.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: