jennyfathers

Dagarna i korthet.

Kategori: Vardagslivet

MÅNDAG
I måndags blev det sovmorgon som alla andra dagar på det senaste.
När jag va ordning gjord och klar åkte jag hem till Cizzi.
Det blev en del kaffe drickande och massa prat.
Klockan blev rätt mycket så det va dags att åka hem för att sen köra lite bil när mamma slutat jobbet.
Längesen jag körde sist så det va lite ovant men kom in i det rätt snabbt.

TISDAG
Åkte in till stan och lunchade med min syster.
Sushi blev det såklart.
Som vanligt men det är ju så gott och måste ju passa på nu innan dieten.
Sen blev det att fixa naglarna.
Det blev vita tippar med 2 små blommor på ringfingrarna.
Hittade ett jättefint glitter som jag har planerat att ha när det närmar sig våren.
Kanske nästa gång, får se.
När jag va klar på salongen mötte jag upp Kim och Anki.
Tittade lite smått i affärerna sen åkte jag och Anki vidare för att sola.
Det är rätt skönt att sola nu när det är så kallt ute men längtar såklart till sommaren då man kan ligga på standen och sola istället.
När jag stekt klart i solariet åkte jag till Sahlgrenska och mötte upp mamma.
Vi åkte och köpte mobil till mig =)
Det va ju på tiden att jag köpte ny mobil för den andra va lite väl utsliten.
Köpte en rosa Samsung som jag tyckte va väldigt söt och billig dessutom.



Sen vet jag inte om den är så bra men det bryr jag mig inte om.
Ville ju egentligen inte ens köpa ny mobil för jag älskade min andra.
Men va ju tvungen för den va helt paj.

Sen blev vi lite hungriga så vi åkte till Salladsbaren i Frölunda.
Världens godaste sallad.
Brukade äta där med Issa så jag tänkte på henne när jag åt kycklingen för ja vet att hon tycker den är smaskens.

ONSDAG
Upp tidigt denna dagen.
Usch!
Är inte alls van vid att vakna av väckarklockan.
Åkte till Kungssten där jag blev upplockad av Anki.
Kim hade försovit sig så vi plockade upp henne på vägen.
Sen blev det en tur mot Stenungsund men först ett stopp i Ucklum.
Där Ankis föräldrar bor.
Hon skulle kolla igenom sina gamla saker och försöka hitta sina betyg.
Jag och Kim la oss i sängen och blev skit trötta.
men vi lyckades roa oss lite ändå.

   
   
          

När Anki hade rotat klart så åkte vi en sväng till Stenungsund.
Det blev frukost på Espresso House.
Va så trött att jag knappt orkade hålla ögonen öppna så vi åkte vidare mot Göteborg igen.
Sov middag i ca 2 timmar när jag kom hem.
Så skönt!
Sen blev det lite bilkörning med mamma.

TORSDAG
Tillbaka på jobbet idag efter 7 dagars ledigt.
Tiden går alldeles för fort när man har ledigt.
Men tiden gick faktiskt väldigt fort på jobbet också.
Lite jobbigt för dörrarna va söndriga så dom stod öppna hela dagen, svin kallt!
Vi hade fått in massa nya varor.
Så roligt och skönt med lite nytt.
Riktigt fina va dom och klart hittade jag något som jag ville ha.
La undan 1 halsband och 1 hårklämma.
Tror det kommer mer nyheter imorgon.
Spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: