jennyfathers

Måndag.

Kategori: Vardagslivet

JAG VILL OCKSÅ TILL NEW YORK!

Hade jag varit bättre på att spara mina pengar så hade jag också kunnat åka på någon rolig shopping resa eller bara komma iväg till värmen men jag är fan värdelös på sånt.
Har inte sparat en enda krona sen jag började jobba.
Tragiskt är det med tanke på hur mycket alla andra lyckats lägga undan.
För mig har det verkligen varit tvärtom, har spenderat mer pengar än vad jag har haft råd med.
Inte alls bra detta men det ska jag försöka ändra på.
I och för sig så kommer man ju behöva shoppa en del nu inför vår och sommar.
Nya skor, jacka och kläder måste verkligen inhandlas.
Nu äger jag nästan bara stickade tröjor och vinter stövlar och sånt kan man ju inte gå runt med när värmen börjar komma.
Hoppas verkligen jag får tillbaka massa pengar på skatten för då kan jag ju iallafall lägga undan dom.
När får man deklarationspapprena egentligen?
Det borde vara ganska snart iallafall för man brukar la deklarera innan maj slut ifall man vill ha sina pengar innan midsommar.
Längtar, längtar!

På tal om midsommar.
Sommaren närmar ju sig faktiskt och vad ska man hitta på egentligen?
Vill hitta på något skoj, kanske åka iväg någonstans eller nåt.
Lite sugen att dra till Båstad kanske, låter väldigt skoj iallafall.
Hyra någon liten stuga över helgen.
Hade velat fira en riktig midsommar med midsommarstång och sånt roligt.

     
  
                      

Lite bilder från förra midsommar.
Killen som tog kortet på oss la till en rolig komentar, lite svårt att hålla sig för skratt.

Min lilla älskling va ju hos tandläkren idag.
Gick hur bra som helst och tandläkaren hade sagt att hon hade jättefina tänder.
Inget fel alls på dom och hon hade riktigt fina för sin ålder. 
Hon fyller ju faktiskt 14 i oktober den lilla tanten ♥
Tänderna är nog så fina för alla goda tuggben hon har fått från mig.
Tror hon är den mest älskade vovven i hela världen.
Finns ingen bättre och man kan inte annat än älska henne.

Nu börjar snart dom nya avsnitten med Svenska Hollywoodfruarna.
Sen om jag orkar ska jag plugga lite också.

Imorgon ska jag tillbaka till bilskolan och efter det ska jag in till stan för att träffa min nya jobbcoach.
Inte speciellt sugen på det men det tar nog ändå inte så lång tid.
Behöver ändå åka in till stan för att reklamera min tröja och köpa lite nytt smink.
Sen blir jag nog upphämtad av mamma, blir lite övning på parkera för det är något jag verkligen har svårt för.
Från klockan 20:00 imorgon kommer det ju dessutom massa bra program.
Kommer sitta fastklistrad framför tvn fram tills klockan 23:00.
En riktigt tv nörd :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: