jennyfathers

Pluggar...

Kategori: Vardagslivet

Jag sitter och dricker kaffe och försöker plugga lite, eller ah just nu har jag en liten paus.

                     

Ska snart ha prov och det är mycket mer än vad jag hade väntat mig så tänkte starta i god tid för det är väldigt mycket annat som ska göras också.

Dessa är några av sakerna man ska göra:

• Skriva ett "brev" om sig själv.
• Läsa en bok som det sedan blir prov på och även en diskution i klassen.
• Läsa en novell som vi sedan ska redovisa inför klassen.

Kan ju säga att jag inte är en höjdare på att läsa och att det dessutom är på engelska gör ju inte saken lättare direkt, jag skojar inte men en sida tar ca 15 minuter för mig att läsa och fatta, så det kommer ta sin tid att läsa och förstå 2 hela böcker. Hjälp!!!

Utöver detta så får vi varje vecka ett par kapitel i läroboken som ska läsas och sedan göras övningar till.
Massa ord till varje kapitel som man ska lära sig och sedan använda sig av i provet.
En helt häfte med gramatik övningar som jag inte fattar ett skit av.
Till sist så är det 4 stora prov som man måste klara för att till sist få godkänt i kursen.

Det är ju tur att jag bara satsar på att få godkänt asså...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: