jennyfathers

Vill ha!

Kategori: Shopping / Vill ha!

Kommentarer

  • jenny säger:

    åh, sannas kompis eller hur? :)



    sv: Får börja med att tacka :) Vad roligt att du har frågor. Åt du fullkornsvarianter och så med GI? Inte så insatt i GI nämligen ;) Jag äter inget sådant, varken bröd, ris, pasta, potatis och så.



    Istället äter man mer fett för att hålla sig mätt på det istället :) det gäller att inte vara rädd för fett som exempel riktigt smör och grädde. Går man runt hungrig kommer man ju aldrig att lyckas :) Jag stod också still i vikten efter första månaden i några veckor, men fortsatte och sen släppte det bara. Jag äter inte på några speciella tider, utan när jag blir hungrig :)



    Till frukost brukar jag just nu äta ett "bröd" gjort på ägg, keso och riven ost. Det får en annan konsistens än vanligt bröd, men smakar gott. På det brukar jag ha olika ostar och så. Är galen i ost! Blir jag sugen mellan måltiderna brukar jag ta någon ostbit. När jag började med lchf åt jag ofta turkisk yoghurt med grädde i till frukost. Annars fungerar ju ägg i alla former. Äggröra med ost och grädde är ju kanon, men har tyvärr tröttnat :) Haha. Nu blev det svinlångt. Skriv om du undrar något mer och lycka till :)

    2012-01-06 | 12:16:11
    Bloggadress: http://pussjenny.blogg.se/
  • jenny säger:

    sv: Haha, du är inte jobbig, bara kul med frågor :) För att lyckas bättre med bröden måste man verkligen vispa äggvitorna jättehårda. Gjorde misstaget att inte göra det en gång, fast det kanske du gjorde. Annars kryddar jag med lite blandade kryddor bara, inget speciellt :) men såg att man kunde typ ha pizzakryddor i som oregano och så, men tycker inte det är särskilt gott.



    Alltså, med grädden gör man som man vill. Men du kommer ju antagligen behöva äta mer kolhydrater eller protein för att bli mätt om du inte äter mer fett. Men jag har ju inte alltid i extra grädde och smör när jag lagar mat. Men om det står ex. matlagningsgrädde i receptet så tar jag vanlig grädde och så :)



    Vill man gå ner i vikt ska man helst inte äta frukt, så jag gör det inte ofta. Någon gång ibland äter jag, men det påverkar blodsockret. Man ska försöka ha en jämn blodsockernivå så att man inte får sötsug, men som sagt, någon gång ibland är ju inget fel :)



    Jag har lärt mig mycket via Internet, från en kompis som höll på med lchf och min mamma som höll på för några år sedan :) Det finns massa information att hitta. Har en Lchf-kokbok med lite recept och så, men googla järnet. Haha, jädrar vad långt det blev. Hoppas du fick lite svar i alla fall :)

    2012-01-07 | 21:37:43
    Bloggadress: http://pussjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här: