jennyfathers

Ändrade planer..

Kategori: Vardagslivet

Vaknade rätt tidigt för jag kunde inte sova.
Hoppade in i duschen.
La mig sedan i sängen och tittade på Våra bästa år.
Märkte att Sandra hade ringt och skickat sms så jag ringde upp henne.
Stackaren va sjuk och hade tappat rösten.
Så det blev ändrade planer, fick hoppa in och jobba.
Innan jobbet kom mamma på besök.
Blev julklappsinslagning.
2 stora påsar fulla men har massa kvar att slå in.
Åkte med mamma till Sahlgrenska och tog vagnen till stan.
Kom lite för tidigt så gick in en stund på Gina tricot.
Hittade en jätte söt kjol, precis en sån jag letat efter rätt länge faktiskt.
Blev så klart tvungen att köpa den.
Har inte testat den här hemma än men hoppas att jag fortfarande tycker om det.
Ibland ser det helt annorlunda ut i butikens speglar.
Nästan alltid finare där, man blir ju lurad.

Efter jobbet va jag hur hungrig som helst.
Hade ju bara hunnit äta frukost.
Köpte med mig sushi och åkte hem till Kim.
Sen åkte vi och solade.
Fick skratt attack och kunde inte sluta.
Började härma dom i little brittain.
Så jävla bra, haha!

När jag solat klart träffade jag mamma en stund.
Åkte till 421 och köpte en julklapp till Rebecca.
Fick skjuts hem.
Dags att fylla i papprena till A-kassan.
Hatar det verkligen!
Hur krångligt som helst.
Nu är det klart iallafall så slipper tänka på det.
Dags att göra sig i ordning för sängen och titta på Paradise hotel.

Imorgon ska jag på möte på arbetsförmedlingen.
Något slags informationsmöte.
Inte alls speciellt sugen men måste man så måste man.
Efter det ska jag jobba för Sandra är ju fortfarande sjuk.
Blev mer jobb än väntat denna veckan.
Så det blir lite extra pengar nästa månad och det kan ju behövas.
Tänkte kanske köpa en dator men får se om pengarna räcker till.
Efter jobbet blir det bio med mamma.
Luftslottet som sprängdes blir det.
Har hört att den ska vara riktigt bra så det får vi hoppas på.
Bokat platser med mer benutrymme denna gången så hoppas det blir lite bekvämare.
Filmen är ju rätt lång och det är så jobbigt att sitta still så länge.

Nu ska jag försöka fixa min lilla "läxa" så jag inte sitter där i sista sekunden som vanligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: