jennyfathers

Stressad!

Kategori: Vardagslivet

Får panik!
Vad tiden går fort.
Nästan bara en vecka kvar till Julafton och är inte klar med julklapparna än.
Har en hel del inhadlat redan men har inte hunnit att slå in dom.
Jag får inte tiden att räcka till.
Har så mycket att göra denna veckan också.

Igår fyllde jag år.
Hade en jättebra födelsedag.
Sovmorgon och sen till stan med Ida.
Skulle köpa julklappar men hittade inte vad jag letade efter.
Ida shoppade för fullt.
Jag köpte bara ett nytt puder, en svart glittrig eyeliner och ett läppglans.
Testade en ny färg och jag gillar den jätte mycket.
Blev bjuden på lunch och eftersom det va min födelsedag så fick jag bestämma vart vi skulle äta.
Såklart blev det Sushi =)
Utsatte oss även för plåga i svettiga solarium.

Blev upphämtad av mamma, hämtade upp Ellen och Alex sen hem till pappa för att äta tårta.

Idag gick jag upp tidigt för att åka till Frölunda Torg och fortsätta mitt sökande efter julklappar.
En till avklarad med hittade inte det jag tänkte köpa till mamma.
Får helt enkelt försöka fixa det imorgon istället.
Sen åkte jag till udm.
Efter det blev det en spårvagnstur till stan.
Gick förbi jobbet och sa hej sen upp till salongen för att fixa naglarna.
Denna gången blev det silvrigt glitter som även glittrar i lite olika färger.
Alltid lika nöjd.

Imorgon ska jag på ett till möte på arbetsförmedlingen.
Känns som om jag är där hela tiden.
Inte alls kul.
Sen ska jag nog träffa Ida för att åka hem till Josse.
Har ju inte sett hennes lägenhet ännu.
Spännande!

Nu ska jag fixa klart mitt CV och personliga brev som dom vill att ja ska ha med mig till arbetsförmedlingen imorgon.

På torsdag blir det jobb igen.
Ska jobba 7 dagar i streck nu fram till Julafton.
Sen är jag ledig så jag hinner gå en dag på mellandagsrean.
Sen blir det jobb igen, 5 dagars jobb till nyår.
Blir även ett pass på Nyårsafton men som tur är så är jag ju ledig dagen efter.
Så hoppas på Party all night long =)

På ett sätt är det skönt att jag fått lite mer timmar nu under jul för jag behöver ju pengarna.
Det tråkiga är att jag är ledig när alla andra jobbar och nu när alla andra kommer vara lediga ska jag jobba...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: