jennyfathers

Så himla trött!

Kategori: Vardagslivet

Är så himla trött hela tiden.
Det spelar liksom ingen roll hur länge jag sover men det är la den jävla årstiden som är orsaken.
Jag sov i och för sig väldigt lite inatt. Gick och la mig vid 12 men låg och vred mig i timmar. Allt va så obekvämt och sista gången jag kollade på klockan va den nästan halv 4 så när klockan ringde halv 8 imorse så va jag inte speciellt pigg. Det är smällen man får ta, men det är ändå värt det med tanke på att att jag får sluta tidigt. Jag jobbar ju mest kvällspass och hela dagen är förstörd typ eftersom man inte hinner göra något innan man börjar och man orkar oftast inte så mycket när man slutat heller.
Jag älskar att sluta vid 4 man hinner göra så mycket på dagarna då.
Imorgon blir det shopping. Den efterlängtade lönen kommer =)
Har hittat ett par tröjor som jag ska köpa tror jag men vet inte vilken färg jag ska välja ännu.
Skulle verkligen behöva en jacka också för det är ju svinkallt ute nu.
Får hoppas jag hittar någon fin som jag tycker om imorgon.
Ett par till vinterstövlar hade varit skönt att ha också så man kan variera sig lite.
Det finns mycket man skulle behöva just nu men man kan ju inte få allt.

Efter imorgon får jag långledig. Har varit ledig rätt mycket det senaste och det har varit behövligt. Det blir ju i och för sig mindre pengar men det kan det vara värt tycker jag. Jag har ju ändå inga räkningar att betala.
Är ledig från fredag och börjar inte jobba förräns nästa onsdag. Det blir ju 5 hela dagar, gud va skönt det ska bli.
Kanske åker hem till mamma i några dagar men får se är rätt sugen på att gå ut någon dag också.
Vad ska man ha på sig när man går ut då. Det va längesen jag köpte något lite finare. Det är ju lite för kallt att gå barbent nu också.

Idag skedde det en förändring.
Jag åkte hem efter jobbet och lite senare hämtade Ida upp mig och vi åkte hem till henne.
Hon hjälpte mig tona mitt hår så nu är jag typ brunett. Jätte skoj med förändring, har ju sett likadan ut alldeles för länge.
Det kändes som en bra tid att göra det också nu inför vintern för då kan jag bli blond till sommaren igen.
Först la vi i en röd toning eftersom jag är blonderad. Hade jag lagt på en brun på en gång så hade det blivit gröna skiftningar och det ville jag inte ha.
Efter det la vi i en mörkbrun färg. Fick typ en chock när jag såg mig i spegeln.
Det är rätt mörkt och med röda nyanser men det är ju bättre än gröna iallafall.
Man känner ju sig väldigt mycket blekare nu men hoppas jag vänjer mig för jag vågar inte sola solarium mera. Jobbigt att hålla på att boka tid och ta sig dit också.

Nu ska jag nog försöka sova så jag inte blir alldeles för trött imorgon. Måste ju orka med att gå på stan efter jobbet också.

Natti natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: