jennyfathers

Städa städa städa !

Kategori: Vardagslivet

Så tråkigt väder ute och det gör att jag blir deppig och trött.
Man vaknar mycket piggare och gladare om det är sol som lyser in genom fönstret.

Perfekta dagen att vara hemma och städa på för ute vill man ju inte vara.
Det är ju bara det att jag inte gillar att städa, men vem gör det?
Har iallafall packat upp min packning och lagt kläder i tvättkorgen och vikt grejerna i byrån.
Orkar liksom inte göra allt på en gång så nu när jag har gjort det, tog jag en promenad med      min lilla älsklingstjej och nu ligger jag i sängen och tittar på tv och bloggar :)

Nu har jag egentligen det jobbigaste kvar.
Dammsuga, tvätta golvet och byta sängkläder.


Men när jag ändå är igång borde jag kanske göra något åt min smyckeslåda också.
 
                      

Det har ju blivit en del smycken under åren och det är svårt att låta bli speciellt när man jobbar i en smyckesbutik.
Har så mycket grejer nu att jag inte ens vet vad jag har.
Orkar liksom inte rota varje gång jag ska ta på mig mina smycken så det brukar bli samma grejer varje dag typ.
Men jag hade gärna velat variera men då måste jag fixa i ordning i låda först.
Alla armband, örhängen och ringar ligger liksom i en stor hög.

Någon som har något bra tips till mig?

Har iallafall lyckats bra med att sortera mina halsband.
Men halsband är inte riktigt min grej så har ju inte lika mycket sånt.

                     

Detta sättet funkar jättebra för mig, köpte bara en sån där hängare från IKEA och satte den på dörren.
Jag har ju i och för sig satt min på en dörr som inte används speciellt ofta för annars kan det nog bli lite jobbigt.

Nee, nu är det dags för mig att återgå till arbetet.

Städa, städa, städa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: