jennyfathers

Hoppa in och jobba.

Kategori: Vardagslivet

Ändrade planer idag.
Ska hoppa in och jobba några timmar.
Skulle egentligen vara ledig men Chefen är sjuk IGEN.
Stackaren!

Hon hade antagligen svininfluensan i höstas och efter det har hon varit sjuk från och till.
Influensan drog verkligen ner på hennes immunförsvar.
Klart man får ställa upp när ens egna butik ringer.
Sen måste jag ju ta alla extra pass jag kan för jag är sjukt fattig nu.
Får ju lite pengar från a-kassan men det är inte alls lika mycket sen så får jag bara ersättning i 75 dagar så bäst att spara dom så mycket det går.
Hoppas det blir så att någon blir sjuk eller nåt någon söndag.
Ne va elak jag är vill såklart inte att någon ska bli sjuk men det är riktigt bra betalt den dagen.

Ringde mamma nyss så hon ska boka tid hos frisören för mig.
Blir nog bara att toppa mig för jag är så himla feg.
Ska bli skönt att slippa detta slita hår.
Så längesen jag klippte mig sist.
Kommer nog inte se någon skillnad för jag brukar ju inte klippa av så mycket.
Vill ju ha långt hår och mitt hår växer sjukt långsamt.
Brukar alltid be henne klippa så lite som möjlig men så att hon iallafall får bort det värsta.

Blir ingen träff med Kim och Anki idag eftersom jag ska jobba istället.
Efter jobbet blir det lite bilkörning med mamsen.
Sen hem för att färga håret, fixa ögonbrynen och sen titta på Paradise hotel.

Blev besviken att Catja åkte igår.
Tycker hon har spelat spelet bra och förtjänade en plats i finalen.
Orättvist också att åka hem på det sättet men får hoppas att hon kanske kommer in igen.
Man vet ju aldrig . .

Nu ringde dom nyss från Jobbcoachen jag hade anmält att jag ville ha.
Bokade in en tid i början av Februari.
Får se om jag får ut något av våra möten.
Dom ville ju såklart att jag skulle registrera mig på deras hemsida som arbetssökande också så får la göra det.
Har inte tid nu så får ta mig en stund till det ikväll.

Ska ju fylla i dom jävla kassakorten också.

Nu dags att göra mig fin för en dag på jobbet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: