jennyfathers

Plågsamt men värt det?

Kategori: Vardagslivet

Fyfan vilken dag.
Har börjat dieten idag och fan va jobbigt det är.
Jag visste ju att det skulle vara jobbigt men jag hade fan glömt att det va ett sånt här helvete man hade.
Är så himla hungrig att jag är svimfärdig.
Men ja ska fan inte ge upp, jag MÅSTE klara detta.
Det positiva med det är ju att jag iallafall tycker om det jag får i mig.
Vanligen så brukar sånna där shake vara skit äckliga men Modifast choklad smak är faktiskt god.
Man saknar ju att ha något att tugga på men det handlar ju bara om 1 månad.

Det blev ju inte bättre på jobbet.
Hade inte alls mycket att göra idag och då känner man ju av mer att man är hungrig sen kommer Annie förbi från Bc mötet med allt godis och sånt som blev över.
Tack för den!
Nu kommer jag ju få se massa gått stå där varje gång jag jobbar.
Så himla typsikt att det blir såhär när man inte får äta för sist jag gick på diet så va vi på Liseberg med jobbet och såklart vann vi stjärnvinst och en 2a vinst också.
Hade massa choklad som bara stod där och väntade på att bli uppäten, haha.

Läste på förpackningen av Modifasten att man ska dricka 2,5 liter vatten dagligen.
Asså det är typ omöjligt.
Har druckit 1,5 liter nu och jag går på toa varje halvtimma.
Ska försöka få i mig 1 liter till, det får bli att klunka...

Efter jobbet så träffade jag mamma en stund.
Hon hämtade upp mig utanför jobbet och vi åkte till affären.
Plågsamt att se allt gott man kan äta.
Gick och kollade ner i marken och plockade det jag skulle handla sen direkt till kassan.
Får hoppas att detta blir lättare med tiden men vad jag minns så blir det inte det.
Tvärtom!
Man saknar maten mer och mer..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: