jennyfathers

Snöstorm på gång!

Kategori: Vardagslivet

Det blev ju bara kallare och kallare idag.
Sen kom det bara mer och mer snö.
Det är nog en snöstorm på gång, buhu.

Ida kom förbi mig en stund när hon slutat skolan.
Gottegris som hon är så började hon såklart gnaga lite på min choklad tomte/kanin eller vad det nu är.
Sen tog vi en sväng förbi hennes moster for att ta en titt på hennes lilla kusin.
Lilla Sigge va lite ledsen men så söt och så himla overkligt liten.
Vi åkte vidare till Sisjön för att möta upp Anki.
Hon hade varit hos frisören och klippt sig och tagit ett hål i örat också.
När Ida fick syn på det fick hon för sig att hon ville pierca näsan.
Så vi åkte och kollade hur mycket det skulle kosta.
Det va dyrt och så ville hon inte ta det med pistol.
Så det blev ingen piercing för henne idag, istället åt vi mat och gick en stund på IKEA.
Sen blev det en sväng förbi Frölunda Torg också.
Åkte ju aldrig dit igår och jag behövde köpa ny ögonbryns penna men såklart så hade dom inte inne den färgen som jag ville ha.
Så typiskt!

Efter Frölunda åkte jag och Anki och solade.
Testade ett ny bänk idag och den va helt annorlunda.
Det blev inte sådär varmt och svettigt som det brukar.
Jag låg där och tänkte att jag inte skulle få någon färg för det kändes verkligen inte som jag skulle det.
Det va jätte skönt och precis lagom varmt så jag nästan somnade.
Men när jag solat klart märkte jag att jag visst fått färg.
Rätt mycket färg faktiskt.
Och nu svider det i ansiktet.
Jag har bränt mig och det gör ont :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: