jennyfathers

Fredag

Kategori: Vardagslivet

Är så sjukt trött nu och ingenting blev som planerat idag.
Fixade alkohol till imorgon med pappsen förut sen va han så snäll att han skjutsade mig till stan.
Gick runt lite för att hitta något fint.
Det blev en skinnjacka, en helt vanlig svart.
Hittade en brun fin också men va lite osäker på den så får vänta lite.
Men det kan ju vara lite skoj och bra att ha jackor i olika färger så kan man matcha bättre till skorna :)
Har hittat en ganska vanlig vårjacka på H&M också som är beige/grå, får fundera lite extra på den också.
Skulle ju egentligen köpt mig en pälsväst idag i äkta päls men när jag testade den så fällde den massa hår.
Usch så äckligt, försvann mer hår än vad min hund fäller ju.
Ne så det blev tyvärr ingen pälsväst för mig, buhu!
Testade även zebra legginsen och fan va fula dom va, en riktigt besvikelse.
Blev inte alls så mycket shopping som jag hade tänkt, inte heller hittade jag något fint att ha på mig imorgon så det får bli något fult gammalt som hänger i garderoben.
ÅHH hatar när det är så, vill ju ha något nytt och fräscht.
Inte något gammalt som jag redan använt.
Inte för att grejerna jag har i garderoben är speciellt gammla men jag tröttnar ju på sakerna så snabbt.
Kommer säkert stå där besviken och beslutångest imorgon.
What to do, what to doooo, haha!

Det enda som blev som planerat idag va jobbet.
Usch va kallt de va idag så imorgon får jag inte glömma att ta med mig en extra tröja.
Riktigt plågsamt och nu har jag ont i både axlar och nacke för att jag stått och spänt mig.
Chefen nämnde att hon skulle sälja sitt solarium och så klart blev jag intresserad :)
Ett halvkropps solarium är det så det blir ju perfekt, tar inte alls stor plats och så slipper jag dom jobbiga resorna till och från Sun hawaii.
Kan ligga och svettas hemma i sängen istället.
Synd att jag inte har det hemma nu för jag är så trött så att jag fryser.
Det hade ju varit skönt att lägga sig och bli varm i ett solarium.
Men ska nog gå ner och fixa i ordning lite te istället.

Snart landar Issa :)
Tycker lite synd om henne faktiskit för fan vilken chock hon kommer få när hon går av planet.
Hon har ju säkert inte ens någon vinterjacka.
Vi får hoppas att hon har lyckats ta med sig lite bra väder ifrån soliga Spanien.
Men vad jag har hört som kommer det komma ännu mera snö snart och tydligen ska Februari bli ännu värre och mycket kallare.

När ska denna vintern ta slut egentligen?

Faan va man klagar ändå.
Brukar ju inte ha så mycket snö här på vintrarna eller den brukar ju försvinna lika snabbt som den kommer.
Brukar ju alltid klaga på att vi vill ha en vit jul med massa snö och nu när vi fått det så går alla runt sura och deppiga.
Fast i och för sig så va julafton för över 1 månad sen nu så dags för snön att försvinna tycker jag.
Vi fick den vita julen vi önskade men det räcker liksom så.
Nu vill jag ha värme och vår känsla.
Har ju hittat massa fina vårkläder och sånt redan men det känns för tidigt för att köpa.

Dags att lägga mig i sängen, titta lite på tv, dricka te och måla naglarna.

Imorgon blir det lite jobb igen och sen hem för att fixa middag till tjejerna.

Goooodnatt!


Det går så snabbt att växa ifrån varandra genom att bara inte prata, det jobbiga är att växa ifrån någon bara för att man måste . . .


Kommentarer


Kommentera inlägget här: