jennyfathers

Sol & Deklaration

Kategori: Vardagslivet

Vaknade av den härliga solen som lyste in i mitt rum.
Precis lagom tills Våra bästa år skulle börja.
Har planerat en träff men Anki om en stund, får se vad vi hittar på.
Kanske blir en promenad i det fina vädret.
Idag ska jag inviga min vårjacka nr2.
Tycker inte om den lika mycket längre men har redan tagit bort lapparna så det är försent att lämna tillbaka den.

Idag landade äntligen deklarationspapprena i brevlådan.
Gud vad jag har längtat, nu väntar jag bara på att dom ska hamna på mitt konto.
Blev både glad och besviken när jag såg hur mycket jag skulle få tillbaka.
Det blev ju ganska mycket ändå och även mer än vad jag fick förra året me hade ändå förväntat mig lite till.
Man ska la vara nöjd över att man får tillbaka något överhuvetaget.
Detta året ska jag verkligen försöka lägga undan dom för det lyckades jag inte så bra med förra året.
La dom på sparkontot men förde över lite pengar då och då och helt plötsligt var pengarna slut.
Det gick snabbt kan jag säga.
Måste verkligen föröska bli lite ekonomisk nu med men det är svårt att bryta gamla vanor.

Nu ska jag fixa mig lite innan jag hämtar upp Anki för en stund i den underbara solen.
På med vårjacka och solbrillor, härlig känsla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: