jennyfathers

Toorsdag..

Kategori: Vardagslivet

Idag efter 4 dagar ledigt va jag tillbaka på jobbet.
Vet inte om jag kan kalla dessa dagar för ledighet för jag har typ pluggat och kört bil och haft fullt upp nästan hela tiden.
Nu vill jag bara att detta ska vara över snart.
Faan va skönt det kommer bli.

Innan jobbet idag gick jag såklart lite i stan också.
Inte alls bra för min plånbok att jobba i stan, hittar alltid något fina jag vill köpa.
Gick förbi H&M och såg att dom hade ett erbjudande.
100 kronor rabatt på valfri jacka.
Va bara tvungen att gå in för att titta om det kommit in något fint som jag hade missat.
Så klart hade det de.
En fin skinnjacka, ganska lik den jag hade förra året och den tycker jag jättemycket om men den har gått i sönder så detta köpet passade perfekt.
Blev riktigt glad när jag såg prislappen också.
Bara 299:- och 100:- rabatt på det, som gratis i mina ögon.
Sen för några dagar sen köpte jag en annan vårjacka.
Det är ju roligt att ha några stycken att variera sig med.
Det enda som saknas nu är egentligen bara en jeansjacka.
Jag har i och för sig en som jag köpte förra året men tycker inte alls att den är lika fin längre.
Den är väldigt ljus i färgen och detta året skulle jag nog vilja ha en mörkblå jeansjacka faktiskt men har inte hittat någon ännu som passar mig i smaken.



Jackan här över ser inte alls lika fin ut på bilden, mycket finare på iallafall och det är ju det som är huvudsaken :)
Köpte inte heller den färgen som är på bilden.
Har varit inne och tittat på den ett par gånger och tidigare har dom sålt jackan i beige, mörkgrå och lavendel men nu hade dom fått in den i "militärgrön" också.
Gillar den färgen och tyckte det passade mig bättre så det va det som fick mig att köpa den.
Det jobbiga är att jag velar mellan 2 storlekar.

Efter jobbet hämtade mamma upp mig och jag hoppade in i bilen för att övningsköra.
Gick jättebra idag.
Övade mest på att parkera och backa runt hörn och jag känner mig ganska säker nu faktiskt.
Känns så skönt att jag äntligen börjar komma någonstans men än har jag inte körkortet i min hand så får la vänta och se hur det går på provet och uppkörningen.
Jag måste bara klara det!
Blir nervös och pirrig i magen bara jag tänker på det.

Nu ska jag ta och färga håret.
Inte alls på humör för det men måste verkligen bli av med utväxten.
Sen blir det sängen för att titta på tv och dricka te.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: