jennyfathers

H e l g e n !

Kategori: Vardagslivet

Inte för att det hände speciellt mycket i helgen men lite har jag ju gjort.

FREDAG. (Våffeldagen)

Jag skulle egentligen ha varit helt ledig fredag-söndag även denna helgen men det fick bli ett litet säljmöte i Nordstan från 8-10.
Jag tänkte åka hem och lägga mig en stund efter mötet men det gick verkligen inte att somna så jag åkte iväg hem till pappa och hämtade lilla Bertisen istället.
Sen hem igen för att städa lite och fixa i ordning tvätten och sen blev det även en tur med Kimsan för att försöka hitta ett våffeljärn.
Så till middag denna dagen åt jag och Joel våfflor, så gott!
Sen till kvällen tittade vi på Big brother och hade ostbricka, även det är så sjukt jävla gott!

                        

LÖRDAG. (earth hour)

Det var jättefint väder denna dagen så Joel kände att det var dags att fixa bilen lite.
Åkte iväg för att sätta på sommardäcken och sen blev det även en ordentligen tvätt av bilen också så nu är den ren och fin igen.
Inte för att jag bryr mig speciellt mycket om sånt och det ser man ju på bilen jag kör men Joel gillar den nytvättad och det kan jag förstå.
Mycket finare när man har en sån ny bil sen så såg man knappt vad det var för färg på bilen innan den tvättades för att den var så himla smutsig och dammig.

På kvällen kom Kimsan hit och vi hade myskväll.
Vi tittade på en film som hon hade med sig fast mest var vi fokuserade på godiset, haha!
Vi smälte choklad och doppade frukt och marsmallows.

                       

Vi är sånna jäkla gottegrisar och det var så himla gott asså fast kände inte smaken helt och hållet för jag hade blivit sjukt förkyld och var helt täppt i näsan.
Det var ju även dags för earth hour så vi släckte alla lampor och tände massa ljus istället.

Sen var det dags för Kimsan att åka hem för hon skulle upp och jobba tidigt på söndagen.
Och några timmar senare kom en full Joel instämpandes...

SÖNDAG. (sommartid)

Japp då var det äntligen dags för sommartid och man känner verkligen att våren och sommaren närmar sig men än så är den inte här.
Dåligt väder denna dagen så vi bestämde oss för att ta en tripp till IKEA denna helgen också.
Denna gången så köpte vi bara med oss en spegel och några krokar och varsin korv såklart för det äter man ju typ alltid när man är där.

Hände inte så mycket mer förutom att vi sätta upp spegeln och krokarna och det blev jättefint :)
Sen till kvällen blev det tv tittande.
Det nya programmet Stockholm Båstad eller va det heter fast vi missade tyvärr början och sen kl 21:00 blev det såklart Big brother.
Man skäms ju typ över att titta på det och jag tycker verkligen synd om dessa människors familjer som måste stå ut med detta, det kan inte vara lätt.
Men det är ju sån tv som är underhållande så jag ska inte klaga :) Haha!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: