jennyfathers

I väntan på lönen..

Kategori: Vardagslivet

Sitter just nu och tittar på Våra bästa år, ovanligt va? haha!
Så jäkla tråkigt egentligen så tittar knappt men har det på samtidigt som jag sitter vid datan så hör jag att det börjar hända nåt spännande så tittar jag :)

Har loggat in och ut flera gånger idag och igår för att se om min lönespec har kommit med icke :(
Den brukar komma några dagar innan lönen och med tanke på att den 15e är en söndag denna månaden så får jag dom redan på fredag.
Får ju inte pengarna snabbare ändå men är nyfiken vad jag får denna månaden för jag har noll koll.
Tror jag jobbade lite extra förra månaden plus att jag har haft BC rollen medans min chef va på semester och får ju inte glömma att det dessutom har vart en löneförhöjning.
Har inte den mista aning hur mycket det höjdes detta året men jag antar att det bara är någon krona
Någon som vet vad Handels hade för höjning detta året?

Det var så mycket roligare förr med löneförhöjning för då fick man så himla mycket mer.
Först fick man ju mer för hur gammal man var men det är ju bara fram tills man är 19 eller nåt så får inte den höjningen längre :(
Sen fick man ju också varje år för man hade 1 år extra erfarenhet men det är ju också bara till en viss gräns på typ 3 år tror jag och jag har ju faktiskt 5 år nu så får nog inte mer pengar för det heller.

Visste ni föresten att alla som läst Handels på gymnasiet har redan 1 år erfaranhet?
Så ska man jobba som ex, butikssäljare så har man redan innan man ens börjat jobba 1 års erfarenhet och har man missat det kanske man får mycket mindre i lön än vad man har rätt till.
Fick veta det efter typ 2 år så kontaktade min chef löneavdelningen så fick jag mina pengar i efterhand och det var ju ett par tusen, fatta hur glad jag blev då!

Kommentarer

  • Ute efter en ny design? säger:

    Ute efter en ny design? Kolla in min blogg LoveToDesign.blogg.se för mer info.

    2011-05-12 | 21:46:58

Kommentera inlägget här: