jennyfathers

Sminkrum!

Kategori: Vardagslivet

Har typ alltid sminkat mig i badrummet för där är enda stället där man får plats med alla grejer och de brukar vara ganska bra ljus.. Men inte tillräckligt bra har jag märkt när man sen kommer ut i dagsljus.. 
Tycker ju smink är väldigt roligt och skulle vilja lära mig mer men känner att jag inte vill stå på toan och sminka mig längre för jag använder löspuder och de hamnar typ överallt och hatar när handfatet ser smutsigt ut.. 

Tänkte nu när badrummet blir renoverat så tror jag inte att skåpet över kommer vara lika stort så kommer ha platsbrist. Vet inte vart jag ska ha alla mina schampon och så heller haha. Älskar ju att köpa nya så har en hel del och brukar ha alla längs badkarskanten men nu ska jag ha dusch :/ 

Så nu funderar jag på att flytta sängen i lilla sovrummet och kanske ta in en byrå i klädkammaren igen så jag får plats med ett sminkbord 😊


Tänkte mig nåt i denna stilen. Kommer bli så mycket roligare att sminka sig med. Fast kommer behöva ett bord med fler lådor så man kan ha en låda till bas en till ögonskugga m.m.
Längtar hem så jag kan börja mäta och kolla vad som får plats. Vart köper man ens sminkspeglar med ljus? 

Har ful gammal tapet där inne med så får bli att måla om och de har jag velat länge så skönt om de blir gjort.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: